10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1....
De kleuters leerden de getalbeelden op de dobbelsteen onmiddellijk te herkennen en vlogen evenveel stapjes vooruit. Wie het eerst terug op de aarde kon landen was gewonnen!
In de ruimte kunne we allerlei vormen zien... de kleuters moesten vormen volgens opdracht zoeken met hun zaklamp...
We gingen op een ochtend op zoek naar de maan en bekeken eens welke vorm deze had.
Daarna bekeken we een filmpje waarin Paxi ons uitlegde hoe het komt dat de maan er telkens anders uitziet...
Onze zandtafel werd omgetoverd tot een maanlandschap waarbij robotten maanstenen verzamelden
Hoe werkt zo'n robot eigenlijk? Ik liet de kleuters experimenteren met de krokodillenrobot en liet hen enkele bewegingen programmeren
De kleuters tekenden op de schrijfborden "de ruimte"
Met magneten werden allerlei sterrenbeelden gevormd...
Met zaklampen werd er gezellig in boekjes gekeken of mochten de kleuters vormen tevoorschijn toveren
De kleuters beluisterden dit digitale verhaal...geniet samen met je kleuter nog eens mee...
Na het verhaal "Papa pak je de maan voor mij?" experimenteerden de kleuters met donkere en witte verf om de lucht na te bootsen...
Daarna knipten de kleuters reepjes om de ladder te maken en een ronde voor de maan.
Ik nam een foto van de kleuters langs hun rugzijde...ze mochten zichzelf helemaal bovenaan de ladder kleven. zo leek het alsof ze echt de maan konden pakken
Aan de timmertafel werden rakketten en astronauten getimmerd!
Met een magneetje aan de achterkant van hun blad konden de kleuters een raket echt laten vliegen of een astronaut doen zweven in de ruimte
De kleuters konden het verhaal: "Mol wil de maan pakken!" naspelen achter het verteltheater. De kleuters experimenteerden zo met licht en schaduwfiguren
Juf Lotte bracht gekleurd zout mee in de kleuren van de regenboog waarmee de kleuters mochten experimenteren
Juf Lotte maakte ook een bingospel van vliegtuigen en rakketten voor de kleuters en speelde het spel samen met enkele groepjes
Geen opmerkingen:
Een reactie posten